Tuesday, March 23, 2010

....................................................................



mencari kegelapan yang dalam nya ada sinar
tapi masih gelap
teliti di tatap
cebisan kenangan aku oborkan..
sesuatu harus di korban.
adat dunia..lumrah alam...

di satu sudut dalam..
nipis..pernah hampir patah.
abaikan..
makin lama mengembang
senang suatu ketika dulu
tiada lagi senang.

di carik oleh mereka satu persatu..
juga oleh mereka..dan mereka..
semua hati masih sakit.
tapi siapa peduli?

aku pemerhati..
bicara rasa nye belum kena.
maka diam...

...
...
...
...
...
...
...
...

tapi akhir nye terluah.
meletup..

kawan,
kau terus jatuh sebab kau tak mahu bangun..
kata kau.."aku semakin tenggelam"
jadi kau pelampung kan yang lain.
supaya kau tak lemas...
bertanya aku dalam hati..
kenapa tak belajar untuk berenang????

pelampung itu bocor..
maka tengelam..
kau selamat ke muara..
aku tak bersorak.
kenapa?
aku mahu pelampung itu..
die perlu dirawat.
pelampung itu bocor...



p/s::tiba2 rasa mahu berkarya..

3 comments:

belog said...

saya faham cah:)
tidak mengapa yea:)
bertahan
semoga elok saja pada masa akan datang:)
ameen:)

belog said...

xpe cah:)
saya faham
bertahan yea:)
semoga pada masa hadapan semuanya baekbaek sahaja yea:)
ameen:dd

none said...

amin...
hahahaha..tq ye KAKAK lala..
terharu ADEK echa cantek membaca nye~~hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails