Friday, August 26, 2011

entri hari lahir.

mami saya pernah berkata :

good better best. never let it rest. until your good become better and your better become best.

fakta : saya pernah percaya bahawa asal niat kita baek, sekalipun dengan cara kasar hasil nya tetap akan baek juga. biar lah kasar luaran asalkan Tuhan dan saya tahu saya sekadar berniat baek, semua nya pasti akan baek. sebab itu walau pun saya sedar teguran saya kadang kala sinis, pedas, kadang kala terlalu memaksa dan saya tak kisah bila ada orang takut dengan saya. orang tak suka cara saya. malah pernah ada orang mendoakan kegagalan saya. saya sedar kadang kala perilaku saya sedikit bongkak. saya tak kisah kerana saya percaya..kalau baek niat saya maka baek jugak lah hasil nya.

tapi dalam hidup kita kena belajar dari kegagalan. belajar dari jatuh bangun kehidupan. belajar dari ada sahabat baek kepada tiada. iyaa..kejam dan tak berperikemanusiaan. tapi itu cara kehidupan mendidik kita... banyak yang saya nak tulis di sini tapi semakin di taip semakin tak banyak ayat yang keluar. semakin kucar kacir. :) semakin susah nak paham. seperti nya akal dan tangan tak selari. maaf. mungkin apa yang saya rasa biar Tuhan saja yang tahu. saya tak mampu nak zahir kan dengan kata2.

 tapi saya tak lupa..antara insan yang membawa saya kembali ke pangkal jalan..anda adalah di antara nya. terima kasih. dan setiap kali saya menuju ke jalan tuhan, saya selalu berdoa semoga insan2 yang membawa saya rapat kepada-Nya juga dilindungi dan diberkati.

selamat hari lahir. semoga murah rezeki dan dipanjangkan usia. amin.


1 comment:

belog said...

terimakaseh :) semoga ALLAH merahmati kita semua >_<

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails