Monday, June 27, 2011

Hidup dan kehidupan.

bila kita down mesti kita ingat ssemua orang lagi bagus dari kita. semua orang tak sayang kita lah. semua orang taknak kita lah. hangpa pernah rasa macam tu tak? mesti pernah kan..plissssss lah cakap pernah. :)

tapi bila kita hepi kita rasa kita own the world lah. kita manusia paling bahagia lah. semua orang sayang kita lah. nampak tak bersyukur kan. padahal kita memang ada orang sayang. kita memang ada part kita bahagia. tapi bila down kita lupa semua tu. kita tend to ask god why is it always me? tak bersyukur punya budak -__-"

jadi jangan lah kita ikutkan sangat perasaan tu. kita susah sebab tuhan taknak kita bongkak asyik senang je. tuhan kasi kita nangis so that kita tahu hidup tak selalu gembira then hargailah waktu2 kita gembira supaya boleh kenang time sedih2 :) tuhan bagi kita sakit supaya bila kita sihat kita lagi menghargai anggota kita yang sihat ni. free pulak tu. tuhan bagi kita tua supaya kita tahu..hidup ni ada mati nya. tak boleh elak. at the end mesti mati jugak.

Certain point setelah kita cuba bertahan bertahan end up still tak lut kita kena get ready untuk let go. Kita fikir sesuatu benda itu baek untuk kita tapi sebenarnya benda tu harm kita. Then ok. Let it go. God is the best planner what. No worries.

Tuhan, I am trying hard here. With all your guidance please show me ways. Is it good to stay or better to leave. Help me. Please.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails